Máglyarakás

Itt van az ősz, érik az alma. Nálunk a kertben is van 2 kis almafácska, ami tele van (volt) almával. Sajnos a nagy része kukacos lett, és hamar lepotyogott - ezeket egy hordóba gyűjtöttem össze, reményeim szerint majd almapálinka lesz belőle. Voltak azért egészséges szemek is persze. Múlt héten almakompót készült belőlük, ma pedig - életemben először - máglyarakás készítésére vetemedtem. :-)

Így nézett ki, amikor kivettem a sütőből:



A recept egy régi szakácskönyvből származik, Pelle Józsefné: Nagy szakácskönyv címűből, melyet még édesapám adott nekem pár éve.

Máglyarakás
Hozzávalók: 10 db kifli, 4 dl tej, 4 tojás, 15 dkg cukor, 50 dkg alma, 5 dkg vaj, 15 dkg baracklekvár, 1 csomag vaníliás cukor.
A kifliket felszeleteljük (nem baj, ha másnapos). Tojássárgával, kis cukorral, vaníliás cukorral meglangyosítjuk a tejet, ebbe mártogatjuk a kiflikarikákat, majd jól kivajazott tepsibe pakoljuk. Az almát meghámozzuk, vékony szeletekre vágjuk, a kiflimasszára tesszük. Sütőben addig sütjük, míg az alma megpuhul. A tojásfehérjéből a cukorral kemény habot verünk, belekeverjük a lekvárt, az alma tetejére simítjuk és néhány percre visszatesszük a sütőbe, míg színesedni kezd a teteje.

Ennyi a hivatalos recept, amit én azzal egészítenék ki, hogy sok lett a 10 kifli, 5-6 db bőven elég. Az egészet 2 rétegben is lehet csinálni, tehát tejes kifli-alma-megint kifli-alma. A rétegek közé lehet szórni darált diót, és/vagy baracklekvárt kenni, esetleg mazsolát szórni, aki szereti (én nem). Diót szerettem volna beletenni, de nem volt.
Jó étvágyat hozzá!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése