Balatoni nyaralásunk 1.

Balaton…
A 10 éves fiam elég érdekesen és lényegre törően fejezte ki, mit jelent neki (is) a Balaton: „Anya, ha soha többet nem mehetnék a Balatonra, az olyan rossz lenne, mintha kivennék a matracot az ágyamból, és a kemény ágydeszkákon kellene aludnom!” Kreatív látásmód…:-)
Na de tényleg. Nekem is, és már Neki is, alapvető fontosságú a Balaton, annak egyedi hangulata, környezete. Szeretjük! Én is már 3 évesen a hűs vizében pancsoltam, és a gyermek sem volt még 3, amikor először elvittük őt a Balcsira. Idén is itt voltunk nyaralni egy hetet, amely sajnos nagyon hamar elszállt, viszont kihasználtuk minden napját! :-)
Sajnos a hét első felében elég rossz idő volt, különösen az első 2-3 napban. Így viszont sokkal többet kirándultunk, amit kánikulában nem tettünk volna. Mindennek van tehát jó oldala is. :-)

Idén magánházat béreltünk, ahol ugyan nincs ellátás, mint egy hotelben, cserébe a magunk urai lehetünk, és egyedül voltunk, a tulajdonos sem tartózkodott ott. Balatonfenyvesre mentünk. Szempontok, ami alapján ezt a házat néztük ki a Neten: - lehessen üdülési csekkel fizetni, - közel legyen a vízhez, - kényelmesen elférjünk (akkor még nem tudtuk, négyen vagy öten megyünk-e; végül négyen voltunk). Jó választás volt egyébként! Itt a házikó oldala, Te is kibérelheted: [link]. És egy saját fotó róla:
Terasz

Az utca végén, szerintem 100 m sincs, van egy stég lépcsővel, ahol fürödni is lehet (gyermek kipróbálta. A vízben horgászpadok is vannak, a nádas mellett, pecásoknak is ideális. :-) Képek:

Itt még esős idő volt

Szemben Badacsony

Fenyvesen 2 szabadstrand is van, az egyik a vasútállomásnál, ami egyben a központi rész is, ez kb. másfél km-re volt a nyaralótól, a másik viszont közelebb, kb. 500 m a másik irányba. Étterem természetesen több is van a környéken, mi kettőt próbáltunk ki közülük, és mindkettővel meg voltunk elégedve: a Gomba Café a vasútállomásnál helyezkedik el, finomak voltak az ételek, normálisak az árak. (Úgy általában elmondható, hogy az ételek árai nincsenek elszállva, viszont az üdítők, kávék, italok szerintem ehhez képest aránytalanul drágák.) Rengeteg féle pizza is volt az étlapjukon, de persze „rendes” étkek is. Na és különlegességek, mint például a házi dödölle fokhagymás tejföllel, 690.-ért, hatalmas adag és finom. :-) Egyik este azt ettem, a gyermek meg egy kis pizzát, mindketten jól laktunk, és üdítővel, borravalóval megúsztuk 2000.- forintból a vacsorát. A másik étterem Fenyves-alsón a Muskátli volt, ahol ettünk. Az ételek itt is szuperek voltak, nagy adagok és ízletesek, az árak hasonlóak.
A szabad strandokon is van sok kajálda természetesen, az elmaradhatatlan lángos, hekk, palacsinta, hamburger stb. mellett van halászlé, cigánypecsenye és hasonlók, bár nem sokkal olcsóbban, mint az éttermekben.
Na de, hogy ne csak a kajáról írjak…:-) Szóval első nap érkezéskor – korán értünk oda, reggel fél 9 körül – esett az eső, hideg volt, kihalt minden. :-/ De nem keseredtünk el, a szállás elfoglalása után átmentünk Fonyódra, ahol minden szerdán és szombaton nagy piac van, és ott jól körülnéztünk, sőt vettünk is 1-2 dolgot (apukám például tésztaszűrőt, és „kotyogó” kávéfőzőt). Este éttermeztünk, éjjel pedig majd’ megfagytam a 18 fokos szobában. :-/
Másnap sem volt még jobb idő, ezért kirándulást terveztünk: felmentünk Szántódra, és a komppal átmentünk Tihanyba. Megnéztük az apátságot, kívül-belül, körbejártuk a bazárokat, vettünk a tesómnak egy üveg bort, majd megebédeltünk egy étteremben, ami finom volt, de elég drága (ja, kérem, aki az apátság tövében ebédel…). Ezután autóval körbementünk Keszthely felé, megkerültük a Balatont, úgy mentünk haza Fenyvesre. Jó kis kör volt. :-) Útközben megláttunk egy helikopteres sétarepülési lehetőséget, amit persze a gyermeknek ki kellett próbálnia. :-) Én sajnos nem mertem, ezért anyukám ment vele. Tettek egy kört a Tihanyi-félsziget felett. Ennek az árát inkább le sem írom...

Megálltunk még Badacsonyban, ahol már sokszor jártunk, de azért most sem hagytuk ki; bár ekkor a szüleimen már erősen kezdtek mutatkozni a fáradtság jelei. :-), ezért csak ketten a gyermekkel sétáltunk ki a kikötőbe, hattyút, kacsákat és hajókat nézni. Néha eleredt az eső, de kiránduláshoz végül is épp megfelelt az időjárás. Este vacsora a Gomba Café-ban.

Komp

Apátság - Tihany

Csirkemájas lepény - Tihany (nagyon finom volt!)