Püspökkenyér és muffinok

Mint általában, a gyermekem megint az utolsó pillanatban szólt. Tegnap du. közölte, hogy másnap (azaz ma) András-napi vásár lesz a suliban, és nekik egy tálca házi süteményt kell vinni. Mármint, minden gyereknek külön-külön. Mindegy, milyet, csak házi legyen.
Így hát, mit volt mit tenni, előszedtem az itthon fellelhető alapanyagokat, és a következőket találtam ki: muffinokat készítettem, kakaós és mézeskalács-ízű változatban, valamint egy püspökkenyeret. Utóbbi egész jó lett, szép is és finom is. A muffinok is ehetőek lettek persze, de nem túl szépek, és a tetejük elég kemény lett sütés közben. Mindent megszórtam porcukorral, úgy jobban néztek ki. :-) Ma délután pedig gyerekestül elfuvaroztam a suliba. Kíváncsi vagyok, mennyit tud eladni belőle a gyermek. :-) Remélem, azért valamennyit sikerül!

A muffin receptje:

Muffin alaprecept

12 dkg vaj/margarin olvasztott
20 dkg cukor
1 van cukor
2 db tojás
30 dkg liszt
1 sütőpor
1 dl tej

Keverjük össze külön tálban a nedves és külön a száraz hozzávalókat, majd vegyítsük a kettőt. Muffin papírral bélelt formában előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt megsütjük. Ehhez az alaptésztához jöhetnek az ízesítők, kinek-kinek ízlése és fantáziája szerint.
Például: mézeskalács-fűszerkeverék; fahéj; csoki darabok; darabolt dió; banánkarikák; aszalt gyümölcsök; kandírozott narancshéj; cappucino-por… stb. Én most mézeskalács-fűszert, a másik féléhez pedig kakaót és reszelt csokit kevertem (ezek voltak itthon).

És a másik vásári sütim:

Püspökkenyér

Hozzávalók:
10 dkg vaj
20 dkg porcukor
2 db tojás
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1,5 dl tej
25 dkg liszt
reszelt citromhéj
Ízesítők lehetnek:
10 dkg durvára tört dió
10 dkg kis kockákra vágott szárított gyümölcs
kandírozott narancs-és/vagy citromhéj
mazsola
apró darabokra tört csoki

Elkészítése:
A vajat a porcukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a tojásokat, majd beletesszük a sütőport, az ízesítőket, a tejet és végül a lisztet. Jól összedolgozzuk. Előmelegített sütőben, kivajazott, lisztezett őzgerincformában kb. 30 perc alatt megsütjük. Még melegen porcukrot szitálunk rá, ezután szeleteljük.
Akár a karácsonyi asztalon is megállja a helyét! Porcukor helyett csokimázzal is be lehet vonni a tetejét.

Már a dobozban, szállításra várva

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése